neděle 29. dubna 2012

Týden sedmnáctý

Dnes se s vámi podělím o jeden velice lehký a moc dobrý recept. Mám jej ze stránek neuvěřitelně kreativní paní M. Brýdové a jsem moc ráda, že jsem na něho narazila.  Určitě to není naposledy, co se pekl u nás doma. Jedná se o velmi křehké koláčky, chuťově mi připomínají vanilkové rohlíčky a proto by nebylo špatné je zařadit i mezi vánoční cukroví.

Týden sedmnáctý: KEJLOVIC KOLÁČKY

300 g hladké mouky, 1 máslo, 3 trojúhelníčky taveného sýra (bez příchuti) + marmeládu (já dala povidla), mletý a vanilkový cukr

Základní suroviny uhněteme v těsto a dáme na chvíli odpočinout do lednice. Potom odkrajujeme kousky, vytvoříme kuličky a následně placičky s důlkem uprostřed na marmeládu či povidla. Vložíme na plech - není třeba vymazávat ani používat pečící papír. Těsto obsahuje tuk - máslo - a to se krásně z plechu potom vyloupne. Pečeme na 180° cca 20 minut, dle vlastních zkušeností s troubou případně i méně. Po upečení ještě horké obalujeme ve směsi cukrů.


V sobotu jsem udělala ještě jednu rychlovku. U nás v obchodě jsem zahlédla krásné korpusy na laskonky. Sice dělám svoje vlastní, ale sama vím, jaká je to babračka a vůbec kumšt odhadnout délku pečení, aby byly sněhově bílé. A protože mi v lednici leželo už delší dobu karamelové kondenzované mléko (nemusí se už vařit), tak jsem jej našlehala s máslem a následně laskonky naplnila. No, do večera byly pryč. Tom je prostě milovník laskonek :o)


Žádné komentáře:

Okomentovat