úterý 24. dubna 2012

Týden šestnáctý

S menším zpožděním (pondělní večer 17. týdne), ale i tak jsem se nevzdala a s troubou se kamarádím dále a plním své předsevzetí. Ano, odkládala jsem to, ale věřím, že já na ty Honzovy buchty přijdu, jak se dělají. Tentokrát už jsou lepší než posledně, ale ještě nejsou takové jako od maminky :o) Dost jsem je vysušila. Příště je vytáhnu raději dříve. Ale k jídlu jsou...

Týden šestnáctý: HONZOVY BUCHTY

500 g polohrubé mouky, 2 žloutky, 70 g cukru, 60 g másla, 15 g droždí, sůl, mléko, tuk, citronová kůra, náplň (povidla)

V míse utřeme máslo s cukrem a žloutky, přidáme strouhanou citronovou kůru, sůl, mouku, kvásek z mléka, droždí a mouky, a podle potřeby vlahé mléko. Dobře vypracujeme těsto, které necháme kynout na teplém místě. Vykynuté těsto znovu propracujeme a vykrajujeme z něho kousky, které rozválíme do obdélníčků a plníme náplní. Dobře zabalíme a klademe do vymaštěného a hrubou moukou vysypaného pekáče. Při vkládání do pekáče buchty po obou stranách pomažeme rozpuštěným tukem. Když naplníme pekáč, necháme buchty ještě chvíli vykynout a pak je pečeme v dobře vyhřáté troubě.
DOLEŽALOVÁ, Alena. Kuchařka: nejlepší recepty. DONA, 2002. ISBN 80-7322-022-9


Protože mám velký plech, tak jsem zrovna zadělala na dvojnásobnou dávku. Vynechala jsem citronovou kůru, protože není v mých silách sehnat citron bez chemie. A navíc jsem přidala jednu PL rumu a asi 2 PL oleje podle rad babičky mého muže.

Žádné komentáře:

Okomentovat